Verslag mei vakantie 2016

Vandaag 15 mei rijden we terug naar Tiel om de caravan op te halen, aangekomen op de camping toch ineens een heel ander beeld, dan in de week dat we hier hebben gestaan, nu wat campers en alleen nog de Adria van Gerry en Loek Muller, bij een kop koffie praten we bij over het kamp…

Wat een leuke, zonnige en vooral gezellige week hebben we gehad, op deze camping tussen de dijken, met een negental caravans in een kring neer gezet,  vertrokken vanuit Numansdorp met zon en bewolking richting Tiel steeds meer grijze lucht en regen, toch de tent direct opgezet met wat spetters en hulp .’s Avonds  de kantine in gebruik genomen waar we deze week gebruik van mogen maken, en de kinders het tafelvoetbalspel gelijk maar uitgeprobeerd.

Bij de opening van het kamp de info tasje uitgedeeld en een ieder getrakteerd op Tielse kermiskoek, een speciale koek, die je aan je geliefde gaf en als zij je vroeg om een plak te komen eten was je al bijna verloofd. Het programma voor de komende week start al op zondag met traditie getrouw  pannenkoeken bakken, de diverse kleinkinderen werden vandaag gebracht en er was bezoek van de Adria leden, Dick en Annie Kleinrensink en Aad en Truy Poppelier, waardoor het een gezellige avond werd die we buiten zittend met een kop koffie konden afsluiten.

Maandag ochtend vertrokken de kinderen naar het zwembad, een groot divers bad met duikplanken,  glijbanen, en een mega opblaas krokodil. Op de camping zijn we gaan oefenen met mega bellen blazen, dmv stokjes en touwtjes maakten we zelf HELE grote bellen, ook Fleur en Phillipe hadden veel plezier met het sop, want  je kan er ook schuimkastelen mee maken.

Dinsdag ochtend op tijd op pad naar Schoonhoven, de kinderen worden een zilversmid voor een dag, na de speurtocht mogen ze zelf aan de slag met het maken van een ring of hanger, erg leuk om iedereen zo bezig te zien. Zelf nog boodschappen gedaan en de meiden geshopt. Eby van Gelder kwam ’s avonds mee koffie drinken, heel gezellig om zo weer oude verhalen te horen over kampen van vroeger. Loek was tijdens de koffie druk met ballonnen  blazen, hiermee hebben we rond 23.30uur de caravan van Victor en Dora Schaeffer versierd voor de verjaardag van Victor op 4 mei.

De ochtend gestart met koffie, zingen voor Victor, en een heerlijke koek die hij trakteerde, nog een kopje koffie en toen richting Varik, een plaatsje verderop aan de waal, samen met een gids struinen we langs de waal, en worden er bloemen gezocht voor bij het monument van de roeier, hier worden de mensen herdacht die in de hongerwinter de waal overstaken om zo Engelsen  en verzet strijders naar de bevrijde overkant van de waal te brengen. Genoten van het heerlijke weer en de verhalen van de kinderen, met een busje terug gebracht naar Varik waar we op het terras nog een ijsje hebben gegeten.

Deze keer rijden we in een keer naar Heerewaarden, (vorige week stond de tomtom op looproute, zo kom je nog eens ergens haha), sommige steken met de fiets via het pontje de waal over, en zo verzamelen we bij het Natuur Bezoekers Centrum, voor een kaboutertocht en een GPS tocht. Helaas zijn wij net te laat om de parachutist te zien landen bij het terras, met weer een flinke wandeling in de benen zijn we blij dat we weer terug op de camping zijn, daar word ‘s avonds een kampvuur gemaakt, met zelf gemaakte speren marsmellow’s roosteren en broodjes worst bakken.

Frans en Wil Overvliet komen vandaag, vrijdag, op de koffie, een rommeldag voor iedereen, hier en daar word al wat ingepakt, en worden er weer kleinkinderen opgehaald.

De week sluiten we af met koffie, een Tielenaartje en Jan en Rina van de camping,  we bedanken  hun voor ontvangst op de camping, en geven hun de Adria oorkonde.

Een klein kinderweek met een leuk programma, maar ook veel voetballen, darten en tafelvoetbal, speren maken, en vogels jagen, bellen blazen, lego spelen, verstoppertje  en in de zandbak bouwen.

Een week van struinen over internet, ideeën  opdoen en uitwerken,bellen en regelen, koekjes tellen en kruimels snoepen, koffie drinken en bijkletsen, kortom GENIETEN