Verslag meivakantie 2018

kinder week!

Zaterdag was een beetje een rommelige dag. Meer dan de helft van de mensen kwam zaterdag op verschillende tijdstippen aan. Sommige mensen waren al vrijdag of zelfs donderdag aangekomen.

Eerst wilden we in het toiletgebouw koffie gaan drinken, maar we mochten ook bij de receptie koffie drinken. Dat vonden wij (de adria caravan club) een goed idee. De receptie was een houten huisje dat dicht bij het veldje stond. Het was niet heel groot, maar dat maakte de sfeer juist gezellig. Er stond in het midden een tafel met allemaal stoelen erbij. Er waren precies genoeg stoelen voor iedereen. `s Avonds onder het koffie drinken werd het programma bekend gemaakt. We hadden niet een heel strak programma. Dat was juist fijn, want zo kon iedereen op sommige dagen zijn eigen ding doen. Niet iedereen kan elke dag fit wat gaan doen. Iedereen is anders en daar moet je rekening mee houden. Maar dat was niet het enige er moesten natuurlijk ook boodschappen gedaan worden.

Zondag gingen we naar Veendam. We reden met de auto naar Stadskanaal en stapte daar op de stoomtrein. Hij reed ons naar het veenkoloniaal museum. Het was daar interessant. We hebben er een uurtje of 2 rondgelopen. Bij de ingang van het museum zat een lekker restaurantje. We gingen daar gezamenlijk koffie drinken. Je kon er ook tosti's en appelgebak krijgen. Zoals we heen gingen (met het stoomtrein- tje) gingen we ook terug.

Maandag gingen we zwemmen. Niet iedereen ging mee. Sterker nog er gingen maar twee families. In totaal waren we met zín zessen. Het zwembad zat drie minuten van de camping af. Het was een heel mooi tropisch zwembad. Het was niet heel groot, maar ook niet te klein. Er waren in totaal twee baden met een bubbelbad. Een banen bad en een tropisch bad met open glijbaan. We hebben gezellig geluncht met zín allen. Het was een perfecte dag om te zwemmen, omdat het de hele dag

regende.

Dinsdag gingen we naar het speelgoed en radio museum. Het lag in Onstwedde. Het was klein, maar fijn. De kinderen werden rondgeleid en kregen een speurtocht. De volwassen werden ook rondgeleid, maar dan door iemand anders. De meneer die de volwassen rondleidde kon duidelijk en heel veel vertellen. Aan het einde ging iedereen in een grote kring zitten en kreeg van de meneer een kopje koffie of thee.

Hij liet allemaal oude voorwerpen zien. Met zín allen gingen we raden waar het voor gediend heeft. Het was een gezellige middag.

Woensdag gingen we naar de scheepswerf in Duitsland. We gingen met de auto

naar Papenburg en wilden daar op de bus stappen om naar de scheepswerf te gaan. Je moest reserveren en dat hadden we ook gedaan. Maar toen we daar aankwamen was de bus vol. Blijkbaar hadden we per ongeluk een week later geboekt. De buschauffeur hielp ons om toch naar de scheepswerf te kunnen gaan. Hij vertelde waar we ongeveer naartoe moesten. We kwamen op een bouwterrein uit. Een meneer werd heel boos en stuurde ons weg. Er reden namelijk allemaal grote vrachtwagens rond en wij stonden daar met onze nieuwe autoís tussen. We reden weg. Er stond een meneer op staat en daar vroegen we het aan. Hij vertelde dat het nog een stukje verder rijden was. Toen we aankwamen zagen we de buschauffeur staan. Hij heeft op ons gewacht, dat was erg aardig van hem. Toen we naar binnen gingen wees hij ons de weg naar de rondleiding. Eerst waren er twee films.

Toen kwamen we in een ruimte met allemaal mini cruise scheepjes. Er waren prachtige schepen. Met waterglijbanen, klimparken, stoeltjesliften, bubbelbaden, sauna's enzovoort. Ook was er een gids mee die alles vertelde. De meeste van de adria caravan club konden er geen snars van verstaan. Het was namelijk alles in het Duits. Ook was een achter glas een kamertje gekopieren uit het schip. Zo kon je precies zien hoe het er uit zag. Je zag niet alleen kamertjes, maar je zag hoe een heel schip in elkaar werd gezet. Ondanks dat we het niet hebben kunnen verstaan, was het toch interessant.

Donderdag was het een rustdag. Bijna alle mensen waren moe en wilden uitrusten. Wij (fam. Schuttel) hebben een mooie wandeling gemaakt van 2 uur in Sellingen.

`s Avonds hebben we gezamenlijk in een restaurant gegeten. Veel mensen namen het menu van de schnitzel. De schnitzel was heel erg groot en lekker. Bijna niemand kreeg hem op. Iedereen heeft genoten en ging vol naar de camping. Het was een heerlijke en voedende maaltijd. `s Avonds hebben we niet meer samen koffie gedronken, omdat we pas  half 10 terugkwamen.

Vrijdag morgens gingen we bij elkaar zitten om koffie te drinken. Victor was jarig dus deelde gebakjes uit. Eerst gingen we zingen en daarna de lekkere gebakjes

eten.   Het was weer een rustdag. Alle mensen gingen zelf wat doen of bleven op de camping. Wij (fam. Schuttel) zijn vrijdag naar Winschoten geweest. We hebben er gezellig gewinkeld en geluncht. Het was nog een aardig groot winkelcentrum, groter dan verwacht. Er was bijna wel van alles een winkel. Er was een xenos, hema, en kleding- en speelgoedwinkels waren er ook. Ook waren er winkels aanwezig die niet bekend zijn.

`s Avonds gingen we met ons eigen avondeten bij elkaar zitten. We wilde eerst eigenlijk gaan barbecueŽn, omdat Victor jarig was, maar bijna iedereen zat nog vol van donderdag. Dat werd hem dus niet.

Daarom had iemand bedacht dat iedereen zijn eigen eten meenam.

Het was evengoed nog gezellig.

Zaterdag was officieel de laatste dag. Veel mensen gingen weg. Er bleven nog 2 gezinnen wat langer. Een gezin bleef nog een dag en het andere gezin nog een week.

Iedereen had weer opnieuw genoten van de leuke week. Hopelijk gaan er volgend jaar weer meer kinderen mee!